Cât de sănătoasă este încălțămintea de vară pentru picioare?

Cât de sănătoasă este încălțămintea de vară pentru picioare

Toată lumea știe că purtarea îndelungată a pantofilor cu toc nu este sănătoasă și, în timp, va duce la diverse probleme medicale. Însă chiar și cea mai lejeră și confortabilă încălțăminte de vară poate cauza dureri atunci când este purtată în exces, mai ales dacă nu absoarbe șocul și nu oferă susținere corespunzătoare pentru arcada piciorului.

Impactul pe care-l au cele mai populare categorii de încălțăminte de vară asupra picioarelor:

  1. Sandalele cu talpă plată

Oricât de confortabile ar fi, acestea sunt dăunătoare dacă sunt purtate prea mult timp. Sunt potrivite pentru un brunch, o plimbare scurtă în parc sau pentru nopțile de vară petrecute pe terase, însă evitați-le atunci când aveți mai mult de mers, cum ar fi într-un city break sau o vizită la muzeu. Căutați să cumpărați sandale cu talpa mai flexibilă și cu calapod care să ofere susținere corespunzătoare pentru arcada piciorului.

  1. Flip flops

Precum sandalele, nici popularii flip flops nu sunt “prietenoși” pentru picioare pe termen lung. Din cauză că nu oferă susținere potrivită în lateral sau pentru arcadă, aceștia vor duce inevitabil la diverse dureri și probleme medicale atunci când sunt purtați în exces. Păstrați-i doar pentru casă și plimbările pe plajă, evitați să plecați în ei pe distanțe mai lungi.

  1. Balerinii

Fiind lipsiți în general de susținere pentru arcadă, și balerinii se încadrează la categoria “a nu se purta în exces pe perioada verii”. Există însă branduri precum Clarks, care au pernuțe speciale pentru picior și utilizează o tehnologie ce absoarbe șocul la impactul cu solul.

  1. Platformele

Acestea oferă mai multă stabilitate și confort decât clasicii pantofi cu toc. Este de preferat să nu fie extrem de mare diferența de înălțime la călcâi iar talpa să fie realizată din materiale ușoare, precum rafia, pentru a nu pune extra presiune pe picioare.

  1. Espadrilele

Acestea sunt ok pentru activitate ușoară, mai ales dacă sunt un pic înalte și nu au talpa complet plată, pentru a absorbi din șoc. Alegeți-le mai ales dacă nu suportați materialele de piele sau plastic din care sunt realizați papucii sau sandalele.

  1. Încălțămintea casual

Deși par a fi cea mai sigură alegere, pe termen lung și încălțămintea casual poate cauza dureri dacă talpa este prea plată sau inflexibilă. Alegeți perechi cu pernițe care absorb șocul.

Foto credit

Tu ce parere ai despre asta?