Întrebări pe care să ți le pui când pornești propria afacere

Întrebări pe care să ți le pui când pornești propria afacere

Vrei să-ți duci hobby-ul la următorul nivel sau ai o idee de afacere foarte bună, însă nu știi exact de unde să pornești pentru a o pune pe picioare? Din păcate, foarte multă lume se blochează în această fază inițială, din teama de a nu da greș.

Iată câteva idei și întrebări pe care să ți le pui atunci când dorești să-ți pornești propria afacere:

  1. Începe cu un plan de afaceri. Pe ce se va axa afacerea ta? Care va fi strategia? Din ce vei face bani? Care vor fi clienții tăi? (iar răspunsul “toată lumea” nu este unul realist)
  1. Stabilește-ți bugetul de care vei avea nevoie pentru a porni. Care sunt cheltuielile minime inițiale pe termen de un an – doi (plata angajaților, chirie, servicii legale sau de contabilitate, călătorii, benzină, mâncare, marketing, laptop, abonament telefon etc)? Care sunt cele mai pesimiste estimări ale încasărilor pe aceeași perioadă? Încearcă să fii cât mai obiectiv și realist.
  1. De unde vei lucra? De acasă, din oraș? Cum te vei întâlni cu potențialii clienți? Vei avea nevoie să angajezi pe cineva care să te ajute cu afacerea?
  1. Analizează piața locală și concurența. Cât de stabilă este piața? Care sunt trendurile? Care sunt cele mai mari riscuri? Ce alte afaceri asemănătoare există? Testează-i și investighează-i atât online, cât și offline. Vorbește cu clienții lor. Care sunt slăbiciunile lor, ce ai îmbunătăți la ele, ce ți se pare că le lipsește? Care sunt punctele lor forte? În ce fel te vei diferenția de competiție? Cum crezi că vor reacționa la apariția ta, ce părere vor avea? Aveți cum să colaborați în vreun fel?
  1. Studiază cât mai bine legislația. Dacă ai în jur anteprenori, întreabă-i de ce probleme legislative s-au lovit.
  1. Calculează salariile angajaților. Pentru asta, te poți folosi de calculatorul de salarizare de la HRP, care, în funcție de legislația locală, îl poți configura să-ți arate salariul net, brut, grila de vechime, taxele și multe altele la fel de utile.
  1. Realizează un plan de bază de marketing. Ce buget din afacere se va duce pe partea asta? Cum îți vei promova afacerea? Cum va afla lumea de ea? Cum îți vei fideliza clienții? Ce metrici vei folosi pentru a determina dacă eforturile tale au sau nu succes?
  1. Nu aștepta până când vei găsi numele ideal al companiei. Succesul afacerii nu depinde în exclusivitate de asta, este un detaliu pe care-l poți stabili pe parcurs. Nu te concentra de la început pe branding, vei avea nevoie doar să alegi un nume pe care să-l folosești pentru partea administrativă.

Foto credit

Tu ce parere ai despre asta?